Kézről kézre - Jegyek a Madách Színház új bemutatójára már kaphatóak!
2013.12.03 Kovács Gergely
Klasszikus bohózat modern hangütéssel: George Feydeau Kézről kézre című művét Hamvai Kornél fordításában, Réthly Attila rendezésében mutatja be a Madách Színház január végén. Szirtes Tamás igazgató a darabról tartott
Klasszikus bohózat modern hangütéssel: George Feydeau Kézről kézre című művét Hamvai Kornél fordításában, Réthly Attila rendezésében mutatja be a Madách Színház január végén.
Szirtes Tamás igazgató a darabról tartott budapesti sajtótájékoztatón a prózai és a zenés előadások bemutatásának arányáról szólva arról beszélt, hogy a társulatnak van egy prózában erős része, akiknek feladatot kell adni, továbbá a Madách Színháznak komoly prózai és vígjátéki hagyománya van.
Mint mondta, nagyon régen játszott Feydeau-t a színház. A bohózat műfajának egyik legjelentősebb szerzőjeként beszélt az íróról. Kiemelte: egy jó bohózatnak szórakoztató a felszíne és mindig létezik egy karcos, erős mélyebb rétege. Egyszerre mulatságos és egyszerre kemény, ironikus. Az emberi álszentségekkel, hazugságokkal, a társadalmi hipokrízissel komolyan foglalkozik. Szólt arról, hogy ezt a bohózatot az tette különösen vonzóvá számára, hogy Hamvai Kornél újra lefordította, átdolgozta, ezáltal mind nyelvében, szóhasználatában, mind karaktereiben modern hangot adott a darabnak. Az igazgató elmondta: folyamatosan keresi az új alkotótársakat - mivel véleménye szerint egy színháznak mindig új és új szellemi inspirációra van szüksége - ezért Réthly Attilát kérte fel a darab megrendezésére. Mint mondta, várakozása szerint fergeteges, dinamikus, klasszikus, de a mának szóló vígjáték születik. Réthly Attila, aki először dolgozik a társulattal, arról beszélt, hogy a Madách Színházban való rendezői jelenlét szerinte mindenkinek kihívás és ambícióként, vágyként is megjelenik.
"Feydeau a bohózat valaha élt legnagyobb mestere, a műfaj Bachja" - idézte a rendező az előadás Hamvai Kornél által írt ismertetőjét. Mint mondta, Hamvai Kornél fordításai közel hozzák a száz évvel ezelőtti történeteket is: úgy tűnik mintha az idő megállt volna, nem változott volna semmi, az emberi kapcsolatokban, legfőképp nő-férfi viszonylatban, mintha időtlen problémákkal találnánk szemközt magunkat.
A darabban "komoly férjek, bűbájos feleségek, ravasz szeretők és félszeg udvarlók észvesztve menekülnek egymás karjába és egymás karjából, hogy minden reményteli fordulattal egyre nagyobb bajba kerüljenek".
Az előadásban - amelyet 2014. január 31-én mutatnak be - Nagy Sándor, Pikali Gerda, Barabás Kiss Zoltán, Hujber Ferenc, Magyar Attila, Balogh Anna, Barát Attila, Székhelyi József, Pusztaszeri Kornél és Ekanem Bálint szerepel. A díszletet Csanádi Judit, a jelmezt Szűcs Edit tervezi, a zenei szerkesztő pedig Kocsák Tibor.
A Kézről kézre előadásaira már árulják a jegyeket! Online jegyvásárláshoz kattints ide!
Jegyek 1200 és 5100 forint közötti áron vásárolhatóak!
Kézről kézre szereposztás:
Émile Renaux: Nagy Sándor
Francine, Chanal felesége: Pikali Gerda
Alcide Chanal: Hujber Ferenc
Coustouillu, politikus: Magyar Attila
Sophie, Renaux felesége: Balogh Anna
Plantelup, nyomozó: Székhelyi József
Hubertin: Barabás Kiss Zoltán
Belgence: Barát Attila
Germal, rendőr; Lapige, kőműves; Étienne: Pusztaszeri Kornél
Auguste: Ekanem Bálint Emota
Szirtes Tamás igazgató a darabról tartott budapesti sajtótájékoztatón a prózai és a zenés előadások bemutatásának arányáról szólva arról beszélt, hogy a társulatnak van egy prózában erős része, akiknek feladatot kell adni, továbbá a Madách Színháznak komoly prózai és vígjátéki hagyománya van.
Mint mondta, nagyon régen játszott Feydeau-t a színház. A bohózat műfajának egyik legjelentősebb szerzőjeként beszélt az íróról. Kiemelte: egy jó bohózatnak szórakoztató a felszíne és mindig létezik egy karcos, erős mélyebb rétege. Egyszerre mulatságos és egyszerre kemény, ironikus. Az emberi álszentségekkel, hazugságokkal, a társadalmi hipokrízissel komolyan foglalkozik. Szólt arról, hogy ezt a bohózatot az tette különösen vonzóvá számára, hogy Hamvai Kornél újra lefordította, átdolgozta, ezáltal mind nyelvében, szóhasználatában, mind karaktereiben modern hangot adott a darabnak. Az igazgató elmondta: folyamatosan keresi az új alkotótársakat - mivel véleménye szerint egy színháznak mindig új és új szellemi inspirációra van szüksége - ezért Réthly Attilát kérte fel a darab megrendezésére. Mint mondta, várakozása szerint fergeteges, dinamikus, klasszikus, de a mának szóló vígjáték születik. Réthly Attila, aki először dolgozik a társulattal, arról beszélt, hogy a Madách Színházban való rendezői jelenlét szerinte mindenkinek kihívás és ambícióként, vágyként is megjelenik.
"Feydeau a bohózat valaha élt legnagyobb mestere, a műfaj Bachja" - idézte a rendező az előadás Hamvai Kornél által írt ismertetőjét. Mint mondta, Hamvai Kornél fordításai közel hozzák a száz évvel ezelőtti történeteket is: úgy tűnik mintha az idő megállt volna, nem változott volna semmi, az emberi kapcsolatokban, legfőképp nő-férfi viszonylatban, mintha időtlen problémákkal találnánk szemközt magunkat.
A darabban "komoly férjek, bűbájos feleségek, ravasz szeretők és félszeg udvarlók észvesztve menekülnek egymás karjába és egymás karjából, hogy minden reményteli fordulattal egyre nagyobb bajba kerüljenek".
Az előadásban - amelyet 2014. január 31-én mutatnak be - Nagy Sándor, Pikali Gerda, Barabás Kiss Zoltán, Hujber Ferenc, Magyar Attila, Balogh Anna, Barát Attila, Székhelyi József, Pusztaszeri Kornél és Ekanem Bálint szerepel. A díszletet Csanádi Judit, a jelmezt Szűcs Edit tervezi, a zenei szerkesztő pedig Kocsák Tibor.
A Kézről kézre előadásaira már árulják a jegyeket! Online jegyvásárláshoz kattints ide!
Jegyek 1200 és 5100 forint közötti áron vásárolhatóak!
Kézről kézre szereposztás:
Émile Renaux: Nagy Sándor
Francine, Chanal felesége: Pikali Gerda
Alcide Chanal: Hujber Ferenc
Coustouillu, politikus: Magyar Attila
Sophie, Renaux felesége: Balogh Anna
Plantelup, nyomozó: Székhelyi József
Hubertin: Barabás Kiss Zoltán
Belgence: Barát Attila
Germal, rendőr; Lapige, kőműves; Étienne: Pusztaszeri Kornél
Auguste: Ekanem Bálint Emota